Vår minsta humla?

Vårsolen sken varmt, och jag låg på magen i trädgården för att fota mina krokus.
Då dök det upp en liten ”pajsare”, och jag menar verkligen liten.

Jag hade två små plantor med Förgätmigej stående framför mig,
och de verkade falla honom i smaken.  Smakade säkert godis.

Det är mycket små blommor till en mycket liten humla,
han fastnade bara på tre bilder och alla tre är användbara.
Ibland har man tur.

bombus-21

bombus-1

Först visar han bara baken, men kommer tillbaka på en snabb visit.

bombus-3

Sedan for han iväg på mycket snabba vingar.
Kan du något om den här sorten? Är det en humla eller något annat?
Berätta gärna.

/T

Fler tisdagsteman

3 thoughts on “Vår minsta humla?

Kommentera

