Utmärkt dag för vårblommor

Helhet & Detalj vill att vi visar bilder med temat Utmärkt,
och fantasin räcker inte längre än till den utmärkta dag jag hade igår, på Bergianska.

Gick runt i flera timmar och fotade allt (nästan) som blommade.
Samtidigt fick jag ett litet gympapass, platt ned på mage, och upp igen, ny blomma och allt upprepas.
Det blev 240 bilder, många av dem i ”magläge”.

När jag kom hem redigerade jag ihop ett fotoalbum på 19 bilder,
de ligger på min hemsida. Ta gärna en titt på dem alla.

Vårlökar
Vårlökar

Eftersom jag sitter fast i macro-träsket älskar jag små blommor,
och nog är vårlöken liten, men helt underbar i sin lysande färg.
Helt klart en utmärkt vårblomma, i mitt tycke.

varlok-2

Ha en vårskön Söndag och titta på andras ”utmärkta” bilder

/T

3 thoughts on “Utmärkt dag för vårblommor

Kommentera

