5 comments on “Orangeri-drömmar

  1. En dröm i glas, synd att den sura mannen också är där. Ett härligt ställe. Nu fick jag ett tips. Jag har inte varit där på länge. /Amanda

  2. Jag har varit där en gång för mycket länge sedan, måste försöka få tid till denna pärla när jag besöker Stockholmsregionen.

  3. Det var en redig muntasch han har, ser lite bister ut, eller är det pondus!

    Skall till Stockholm den 9/5 skall kanske titta efter ditt hus!

  4. Jaha, så där in till orangeriet var det stängt, ser jag på ena lappen… Fin port och intressanta gamla gubbar.🙂 Onekligen bister herre, med imponerande mustasch. Arkitektoriskt tydliga maktsymboler och en glimt mot sydliga breddgrader, med pelarna och annat… En ogift läkare, ja då hade han tid över till blommor och blad.😉 Men ett trevligt ställe att besöka då och då, kanske dags när solen kommer åter.

  5. Jo stället är trevligt för en fika eller en bit mat, men jag drömmer mest om hur jag själv skulle använda det, och inte blir det till fik inte😉

Kommentera

