Sommarmorgon på Slottet

I morgon börjar jobbet efter en veckas semester, måste göra något roligare än att bara städa, tvätta och plocka undan.
Tar en morgontur med kameran till Ulriksdals Slott

triss_s-4

Väl hemkommen inser jag att det är evigheter sedan jag kollade fotoutmaningarna,
kanske läge att blogga lite.

FotoTriss vill ha bilder på SSSSS, tänk så lämpligt!!
Ibland ska man ha tur, så här kommer mina dagsfärska bidrag.

Temat blir Slottet och min Sommarmorgon där.
Men när jag kommer fram inser jag att mitt medlemskort ligger på skrivbordet.
Kan därför inte gå in, utan får smygtitta in genom fönstren på Orangeriet,
där alla vackra Statyer finns.

triss_s-1

Fortsätter min promenad efter strandkanten, hittar några härliga stenar att gå ut på.
Sitter en stund vid vattnet och filosoferar, tills en båt går förbi.
Försöker fota Svallvågorna som slår över Stenarna, och mina fötter.

triss_s-2

Efter en del promenerande bär det tillbaka till Slotts-cafet, magen kurrar och benen är trötta.
En stor smarrig Smörgås med kaffe smakar utmärkt i skuggan.
Jag får sällskap av en Talgoxe som hjälper mig med halva Smörgåsen.

triss_s-3

En skön sommarmorgon, nu kan jag åka hem och köra ett par tvättmaskiner till…

/T

9 thoughts on “Sommarmorgon på Slottet

Kommentera

