Några smultronställen

Smultronställen kan vara hur olika som helst, det du gillar
passar kanske inte mig alls.

En av mina gamla favoriter, som jag ska försöka åka till i höst, är Västervik
och då helst ute vid Gränsö Slott. Vatten, lugnt och stilla.

smultr-2

Ett annat är Ulriksdal. Både slottet, parken och Rappnes trädgård är härliga ställen.
Och det är inte långt till Bergianska heller, kan man inte slå ihop de två ställena..

smultr-1

Sedan tar vi ett vardagsställe, som jag vilar tankarna på dagligen.
Min balkong, just nu fylld med tomater varav bara några syns. Här njuter jag i sol, skugga och regn. Även nattetid står jag gärna här en stund, för att svalka mig och ta en titt på stjärnorna.

smultr-3

Fler triss i smultron finner du här

/T

Kommentera

