Ett valfritt fönster

Den här veckan är det valfritt fönster som gäller..

Vad väljer man då?
Jo att visa en bit natthimmel, med några fönster..

Efter en nattlig promenad i kvarteren runt Mariatorget, hade jag lite nya bilder på lager.
Vid Södra Station finns ett hus som kallas ”Söder Torn” eller ”Haglunds Pinne”.
Det innehåller lägenheter och en gemensam festvåning högst upp, med en magisk utsikt antar jag.

Du bör klicka på bilden och se den i större format

V-fonst_35

Men det som gör att jag väljer bilden är faktiskt stjärnhimmeln. Tänk att man mitt i city kan se stjärnorna så tydligt.  I hela området var det lätt att vända blicken uppåt, och överallt var det stjärnor.

Nåja tillbaka till fönstret,, Högst upp ovanför den vanliga fasaden ligger festvåningen, med helt glasade väggar. Glittrande i kvällen, påminner lite om en fyr.

Fler fönster hos Susanne

/T

9 thoughts on “Ett valfritt fönster

  1. Jo, det var stjärnhimlen som jag först tittade på, med alla sina små ljusa pluttar. Effektfullt med det upplysta tornet till himlen. Vacker inramning du fått med träden i kanterna.

  2. Hej!

    Vad fina de är – alla tomater är verkligen inte röda, och inte ens runda! 😀

    Jag har haft en tomatplanta i sommar, och det blev inte så många tomater på den, men OJ så GODA de var!!! :-)~ Så till nästa sommar ska jag köpa många fler!!!

Kommentera

