10 comments on “Molniga fönster

  1. Åh, men det är ju den nybyggda högskolan i Malmö. Tyckte ju jag kände igen den. Fast den är färdigbyggd sedan ett par år tillbaka. Det man nu gräver så mycket för runt Centralstationen i Malmö är den nya stationsbyggnaden och Citytunneln som gör att järnvägen får en ny sträckning. Ska bli klar sent nästa år. Du märkte kanske att stationsbyggnaden hade en massa plank som spärrade av delar.

    Högskolebyggnaden är lite speciell, men jag gillar den. Tittar man närmare ser man också en mängd citat skrivna på väggarna.

    • Stort tack för att du talar om vad jag fotat.
      Ibland funderar man inte så mycket🙂
      Min son ska faktiskt plugga där, sedan någon månad tillbaka

  2. Alla dessa glasfasader som dyker upp över allt. Jag undrar ofta hur det är sitta på insidan. Det är säkert ljust och fint, men hur är det med inomhusklimatet? Måste man ha extra värme för att värma upp husen på vintern och luftkonditionering för att kyla ner dom på sommaren? Hur miljövänligt är det? Men det blir fantastiska speglingar, vilket din bild bevisar.

Kommentera

