rosa triss

Rosa,, inte riktigt min älsklingsfärg, men blommor är alltid vackra. Även i rosa 😉
Så här på hösten blir det lite lugnare och mjukare färger, till skillnad mot vårens explosioner.

Vi börjar med en härlig hortensia, i rosa och grönt

triss_43-2

Sedan blir det en blek höstanemon, underbart vackra i vitt och rosa

triss_43-3

till sist leker vi lite med en rosa tulpan,  infrusen i en isbit

triss_43-1

Fler rosa triss hittar du hos Helena

Kommer vi att ses på Fotomässan i Älvsjö 13-15 Nov??
Jag kommer att finnas i Stockholms Fotoklubbs monter (troligen bara Lördag),
och får dessutom förmånen att visa upp 6 av mina egna bilder.
Har du vägarna förbi, titta in och hälsa på, det vore jättekul.

/T

20 thoughts on “rosa triss

  1. En infrusen tulpan! Det är verkligen något speciellt! Cool idé!

    Jag ska ställa ut på Fotomässan i Stockholm så kanske vi ses där! Om inte annat så kanske du ser mina bilder! ;O))

    ha en fin söndag!

  2. Hallå! Tack för tipset om vitbalansen!! Ska testa och se om jag får till det när jag äter är på hemmaplan och har tillgång till lite verktyg. Dessa bilder var dessutom tagna med min ”lilla”, så frågan är om det går att ändra.
    Problemet är väl att de inte hade blivit bättre med min systemkamera. Är nybörjare, och känner att det är inte helt enkelt att få ihop detta med alla rattar och spakar. Ha en bra fortsatt söndag, det som nu är kvar av den…!

Kommentera

