10 comments on “orangt fönster

  1. Vad snäll solen var som bjöd dig på den brandgula färgen till det orangea veckans fönster. Och eftersom jag precis varit upp till huvudstan och hälsat på, minns jag också att jag såg det här bygget vid Klarabergsviadukten när jag strövade runt med min kamera i måndags. Och då undrade jag vad det var man byggde för nya höghus. Vet du det?

  2. Nej orange är ingen vanlig färg på byggnadsdetaljer numera och du fick liksom jag lita till solen. Mycket glas i den byggnaden. Så ljust det måste bli inomhus.
    Ha en skön lördag!

  3. Snyggt foto. Ja runt Centralstationen byggs det mycket och onekligen verkar de bygga högt. Han som jobbar med fasaden/fönstren får inte ha anlag för svindel. Uj, uj!😉 Höghus ger blåshål, när jag passerar tycker jag redan att det blåser mycket i området. Hur kul är det då att hänga där och jobba? Ungefär samma läge som Fuglesang där ute i rymden, men han slapp i alla fall blåsten. Men ändå tappade han verktyg…

    • Högt och stort, i och med det rena rama turbulens-maskinen.
      Hmm, visst blåser det i rymden, solstormar tex. Men vi klarar inte av att Känna det draget😉 Det blir vi ”blåsta” på… (haha)

  4. Det var ett tag sedan jag sa brandgult. Nu finns de så många kulörer av varje färg från milt till mättat. Solen gör ett orange sken till huset som sakta växer upp. /Margareta

Kommentera

