26 comments on “Fruktigt

  1. Här var det levande, växande frukter.😉 För visst är det väl så att plockad frukt är död frukt? Gillar färgskalan, klara färger. Nyponen ser alltid lite uppnosiga ut, tycker jag. Färgkontrasten mot himlen gör sig bättre på det fotot än på det andra. Det ensamna plommonet med sin matta yta, inte alls lika starkt. Tycker själv mer om de sötare gula plommonen. Men det är druvorna på första fotot som vinner för mig. Denna klase som inte verkar ha växt klart med tanke på de gröna smådruvorna som behöver mer sol innan de nått den mogna, smakrika storleken. Tror druvor i Sverige fortfarande har det lite svårt. Vi behöver mer soltimmar! Jag vill ha mer soltimmar!😉

    • Sol, sol sol, – i alla fall så här års – vill väl alla ha.
      Druvorna smakade utmärkt, men så är det en ”staket”-sort. Ruskigt stor skillnad på druvor och VIN-druvor,, men gott är det med egna🙂

  2. Vackra frukter som växer på sina grenar. Vindruvsklasens med sin grå yta är fin , sedan tror jag att det är ett saftigt och gott plommon. Nyponen är alltid vackra som fotoobjekt. /Margareta

  3. Härliga bilder, speciellt den med druvorna! Man kan nästan känna hur klar och frisk höstluften är genom att titta på dina bilder🙂

  4. Vilka fantastiskt fina färger du har i dina bilder.
    Din bild på vindruvorna får mig att önska att mina som jag satt i år ska bära frukt nästa år.

  5. Fin triss, nyponbilden är läcker med det klara röda mot det blå! Och druvorna ser verkligen läckra ut – egenodlade?

Kommentera

