3 comments on “Utveckling

  1. Bilder behöver inte vara bildsköna om de har något att berätta. Det kan överväga den estetiska framtoningen och att innehållet av bildens budskap kommer fram. Det är nästan roligare med sådana bilder tycker jag.

  2. Ja hm… en grej var det ja😉 Vet inte heller vad det kallas, det är ju en sorts tema men ändå inte.

    Måste erkänna att det här känns nervöst att komma med synpunkter på någon annans bild, det är min först gång, får se även det här som träning, att ge min syn på en bild.

    Vad ser jag?
    Jag ser en kille som sitter på en bänk och tittar på en gubbe som funderar över sitt arbete med båten. Visst undrar även jag vad det är de tittar på, men jag hade nog velat se det lite mer från sida så jag skulle se vartåt de har blicken eller mer bakifrån.

    Rörelse tycker jag mig inte se. Hade synts bättre om gubben under båten gjort något på båten.

    Min blick dras till killen på bänken, han känns mest intressant.

    Bilden känns lite för dominerande med så mycket båt ovanför huvudena, lite för mycket båt som jag inte ser så mycket av. Antignen mindre båt eller mer båt tycker jag. Det här känns som ett mellanting.

    Det jag gillar med bilden är att det väcker tankar om vad de tänker på och vad de ser. Känns lite som det där TVprogrammet ”Svart på vitt” som gick för evigheter sedan. Det började ofta med ”Mannen på bilden vet inte att…” och så var historien igång.

    Tack för att du var med den här gången, hoppas du kommer med även nästa helg.

  3. Tack för din ”analys” av min bild, alltid intressant att höra andras åsikter (ofta går de helt isär🙂 men kan får nya tankar kring sin bild och det är nyttigt!

    Till din bild då – jag såg först inte vad den föreställde, men det tycker jag är positivt, jag gillar bilder där man får titta en stund och så framträder mer och mer och till slut har man en helhet. Tycker oxå att det är coolt att båda männen tittar intensivt åt samma håll – funderar de på samma sak, ser de samma sak?

    Möjligtvis att jag skulle gjort bilden svartvit och jobba mer med ljuset så att det blir mer kontrast i bilden.

Kommentera

