Tankar om 2009

Tisdagstema ber oss reflektera över 2009 och visa resultatet i EN bild.
Hur lyckas man med det?
Särskilt med tanke på att i januari 2009 köpte jag min första systemkamera.
Så hela 2009 har handlat om att fotografera, fotografera och fotografera ännu mera..

Häromdagen klev jag över 7000-bilders gränsen, inte undra på att jag tycker det blivit många timmar framför skärmen med bildbedömning. Så vad ska jag visa för bild som symbol för mitt 2009?
Det får bli en nattbild från februari, ett av mina tidigaste försök med stativ, natt och långa slutartider. Visserligen är jag ett ”macro-freek” men natt/mörker-fotograferingen ligger mitt hjärta närmare.

Macro är vackert, fantastiskt och spännande, men natten är vacker och översvallande fylld av känslor och djup. För mig är valet lätt om jag måste välja.

Bilden föreställer Österåkers kyrka, ”stjärnan” är Venus, Aftonstjärnan. Ytterligare en viktig ingrediens i mitt liv.
I morgon ska jag ut och upprepa motivet, få med lite mer snö och ljus i bilden.

Gott Slut och Gott Nytt på er alla.

/T

10 thoughts on “Tankar om 2009

  1. Vacker nattbild på kyrkan. Jag har också haft min systemkamera i ett år, men har ännu inte gett mig i kast med att fota i mörker. Något jag måste och vill prova på 🙂
    Önskar dig ett Gott Nytt År!

    1. Tack för det. Jag önskar också att 2010 tillför,, mängder med kvalitetstänk till våra bilder, bättre utförande, bättre vilja bakom varje bild, mao ett jättebra år.

Kommentera

