Avslutat och påbörjat

Nyårsdagen börjar med att Susanne har fototemat på ”Avslutat”, hur hänger det ihop?
Tja, på samma sätt som livet. För att något nytt ska kunna börja måste något annat avslutas.

En mycket lågt stående sol spred sina strålar över mitt grannskap. Klart man tar kameran och går ut,
vem vet när solen skiner nästa gång.

Turen gick nedåt kyrkan, orörd snö och en bäck lockade mig.
Även de vackra fönstren hamnade på bild, och det var mycket lägligt insåg jag senare.

Att någon avslutat en fönsterinfattning på detta vackra vis var det länge sedan jag såg. (klicka för större bild)
Och medans jag stod där och betraktade förnstren tänkte jag på alts förgänglighet, rost, ålder och nya år.
Det var ju trots allt en kyrkogård bakom mig.

Så Avslutet är både infattningen, och alla mänskliga avslut som skett innanför och utanför dessa fönster.

Fler fönster finns hos Susanne

/T

11 thoughts on “Avslutat och påbörjat

  1. Verkligen fint avslut på de fönsterkarmarna. Har aldrig sett nåt liknande.
    God fortsättning på nya året.

Kommentera

