Havsutsikt

Ordet ensam betyder så otroligt olika saker för olika människor. Allt från fruktansvärd ångest till lättnad och nöjdhet.
Själv ser jag ”vackerhet” (vad det nu är för ord) i det mesta som tolkas som ensamhet, men vi är ju alla olika.

Dessa små hus ser verkligen ensamma ut, men skenet bedrar. Det ligger många byggnader utefter kuststräckan, alla är små och svåra att se. Titta lite extra så ser du kossorna som är nere och dricker ur havet, själv såg jag dem aldrig när fotona togs.
Platsen är Kåseberga, snett bakom mig ligger Alu Stenar, långt framför finns Ystad.

Fler foton som tolkar ”ensam” finns hos Lördagslinsen.

/T

16 thoughts on “Havsutsikt

  1. Så länge ensamhet inte är något påtvingat, är det vackert i, för och hos mig. Själv skulle jag inte ha något emot att besöka Kåseberga och njuta av korna på sluttningen 🙂

    Ha en fin lördag/E-L

  2. Dit har jag aldrig lyckats ta mig, skulle gärna vilja se Ale stenar. Har hört att man inte kommer när dem nuförtiden pga slitaget. Men trakten verkar vara underbar, trodde först att det var Irland innan jag läste din text.

Kommentera

