I luften

I Luften säger veckans triss, undrar vad man ska hitta på..
Ska det bli nån av alla solnedgångar, vackra moln, suddiga fåglar,
eller nåt annat lagom krystat?

Nej, det får bli det första som kom till mig, knasigt eller inte, helt fel i tiden, men ändå….

Den unga pojken, fylld av romantik tittade ned på den söta flickan,
såg henne djupt i ögonen och sa:
-Det är Vår i luften.
Flickan ler och svarar lite retsamt.
-Jag vet vad som bättre är.
-Vadå? fråga pojken förvånat.
-Din i min. Svarar flickan med ett skälmskt leende.

Tidig tidig vår, strax före mörkret, några fåglar flaxar i trädet och du anar Våren.
Blå timmen och en kvällspromenad, de nakna trädens hängen pratar om lövsprickningen.
Blått har blivit grönt, våren exploderar och så gör även björkens hängen.

Hösten är här, sen den mörka vintern, men ett tu tre är det dags igen.
Det är kyligt och kallt, men det finns nåt visst i luften och du andas djupt,
visst är det även lite blått i skymningen.. Det kallas vår.

/T

9 thoughts on “I luften

    1. Tja, det var mest mina egna känslor inför ett altför självklart val.
      Det är absolut intet fel på moln, men ibland gillar jag att inte gå den enkla vägen. Ofta väljer jag att göra livet lite besvärligt istället, konstig egenskap kanske men det blir lite intressantare.

Kommentera

