12 comments on “on my way

  1. Morrn.

    Minns lite av det samma, jag bodde i Hägersten i Sthlim. till 1958.
    Men jag har för mej att gubbarna slutade lite före det…

    Jättefin bild har tagit, och det känns rätt med ”monochrome”.

    Ha de bra.

    Hasse A

    • Kul, kanske lite olika mellan områdena. I Gubbängen kom de flera år efter de slutade hos dig. Vi hade en knivslipare som kom varje år ochså, tror han fortsatte ett par år efter musikanterna. Jag är rätt övertygad om åren eftersom jag föddes -57 och kommer ihåg deras besök mer än en gång.

  2. Jodå, gårdfarihandlarna minns jag också, även om minnesbilden är mycket suddig. Eller så är det berättelserna om dem som jag minns. När jag var liten fanns det också en ”lumpgubbe” som åkte runt och samlade in tygtrasor.

    Härligt sepiaton i din bild.

  3. Gillar fotot mycket, fångar det vackra i en vardagsmiljö. Kunde vara Västertorp , men läser i dina kommentarer att det är Gubbängen. Perfekt att göra fotot svartvitt! Det känns verkligen som en stockholmsförort sent 50-tal eller på 60-talet. Ja, vi hade en knivslipare som for runt på cykel ända in i början på 70-talet och erbjöd slipning! Så plötsligt en vår dök han inte upp. Men inga musiker i mina barndomsförorter, jag har väl bott i fel förorter.

    • Tack för kommentaren, kul att du gillar känslan i bilden.
      Men,, fel förort vill man väl inte påstå, bara olika
      händelser på olika ställen, så är det ju.

Kommentera

