Tulpanträdet blommar

Äntligen! Har väntat länge på detta.
Förra året missade jag blommningen men i år lyckades jag.
Först letar man efter knopparna,,
och letar,,
och letar..

De är inte många, lyckas få syn på 3 knoppar i hela trädet.
Sedan får jag syn på den första blomman,
en ovanligt grön blomma i ett stort grönt träd.

Hittar totalt tre blommor,
i skuggan av bladverket ser de nästan helt gröna ut men i solljuset lyser de gula.
Fantastiska i form och färg.

Tror även humlan är överväldigad,
han ser ut att tumla runt inne i blomman med ett lätt förvirrat surrande.

Liriodendron Tulipifera blommar på Bergianska, gör gärna ett besök där.

Mer blommor och surr hos NF.

/T

2 thoughts on “Tulpanträdet blommar

    1. Hej,
      tråkigt att du har problem när du skriver kommentarer.
      Men du är den första som fått problem och inga inställningar har ändrats på sista tiden.
      Så det finns inget jag kan göra.
      Kan tänkas att dina inställningar inte gillar mina,,
      för på din sida har jag mest vit text på ljus bakgrund,
      vilket är mycket svårläst, men antar att alla kanske inte ser det så..
      Är din sida kodad för endast Explorer kanske??

Kommentera

