Livet som blåsippa

Solen bröt igenom idag, lite fuktigt vårdis men den värmde. Så det blev en liten tur med kameran, blåsippsjakt stod på schemat.

blåsipp-1blåsipp-5 blåsipp-3

Först såg jag inget blått i ekbacken, men sedan, mellan drivor av torra eklöv stack de små upp. Lite frusna och lite naggade av kryp i kanterna, men de blåvioletta tonerna var det verkligen inget fel på.

blåsipp-4 blåsipp-9 blåsipp-6

När jag reste mig upp sista gången upptäckte jag att jag hade sällskap i slänten. 2 meter från mig låg en annan vårtrött figur och solade. Knappt en rörelse trots mitt närgångna fotande, han bara luktade lite med tungan.

snok-1

More at Our World Tuesday, Macro Monday 2, Tsdagstema, Torsdagstema.The Rosegarden..

/T

6 thoughts on “Livet som blåsippa

Kommentera

