Till Skeppsholmen

Ja, jag vet! Det är länge sedan jag delade med mig av något här, men nu ska det bli lite bättring.

En dimmig morgon, bilen in till Skeppsholmen, luften är alldeles luddig och fuktig. Promenerar runt i ett nästan folktomt Stockholm. Solen börjar bryta igenom och skingrar dimmorna på många ställen.

Skeppsholmen-2 Skeppsholmen-1

Ger mig av utåt Kastellholmen och vänder mig inåt efter lilla bron. Stockholm ÄR vackert.

Skeppsholmen-3

På höjden av Kastellholmen kan man i en springa mellan de gamla husen se en skymt av Slussen. En bild som om några år kommer att vara gammaldags på alla sätt och vis.

Skeppsholmen-4

Går sedan ner för backen mot Kolskjulet och får runt husknuten syn på någon som klättrar i Briggen Tre Kronors rigg.

Skeppsholmen-6

En härlig syn som jag sätter mig och betraktar en lång stund. Vad jag kan se är det bara tjejer som är uppe i riggen.

Skeppsholmen-7Skeppsholmen-8

Så småningom är de klara och Briggen kastar loss från kajen och går ut och lägger sig närmare Vasadjupet.

Skeppsholmen-9

Nu är det bara att vänta, vänta på att segelbåtarna anländer för om en halvtimme ska starten gå.

/T

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

