14 comments on “Månförmörkelse

  1. Jag var också orolig för molnigheten. Men så länge man såg stjärnor mellan molnen fanns det hopp att se månförmörkelsen. Och helt uppenbarade den sig och den var röd och fin:-)

  2. Jag försov mig och vaknade kvart över fyra och då var den lite röd men i nedan. Du gjorde iaf ett försök men blev lurad på konfekten av molnen. Snygga bilder har du fått trots allt och jag har fått en lekton i astronomi. Det gillar jag.

    • Thanks, Lady Fi. I was hunting the red moon and a full lunar eclipse, but there were just a lot of clouds in that direction.

  3. Men det var väl allt lite snopet va? Fast du fick jättevackra foton ändå! Jag skulle nog inte stiga upp ur varma sänghalmen för att fota…skämskudden fram!

    • Jo, lite snopet var det. Men man måste ju chansa, och visst är det trögt att komma iväg, kudden skriker högt ända tills man kommer ut till bilen🙂

  4. Ja ibland vinner man och ibland förlorar man🙂 Supervacker vinkel! Samt du utnyttjar traderna bra! Snygga bilder från en fin plats så att säga, jag har semestrat några gånger ute på Skarpö🙂 Jag hade turen på min sida… i början var det moln men till slut vart det bra! En timmes sömn och sedan kneget😉 (jag har tyvärr inte hunnit publicera mina bilder men det kommer)

  5. Kul att du gillade dem. Jo, man måste chansa lite och det är inte vinst varje gång, i alla fall inte på det sätt man tror. Och sömn är överskattat, när man väl kommer utanför dörren🙂

Kommentera

