Monocrom blomsterprakt

Blommor älskar vi för dess sprakande färger,, eller??

Veckans triss är svart-vit.  Så varför inte fota blommor ialla fall?

Hos mig har vallmon börjat blomma på ena sidan av huset,
den brukar uppskattas just för sina kraftiga färger som det verkligen lyser om.

Så hur gör den sig i svart-vitt??

svtriss-2

svtriss-3

svtriss-1

Fler triss finns här

/T

15 reaktioner till “Monocrom blomsterprakt

  1. Tack för kommentarern hos mig. Jag är mycket väl medveten om att bilderna blir mycket bättre utan namnet eller med namnet med mycket små bokstäver längst ner i ett hörn. Men det är oxå ett mycket medvetet val av mig att märka dem och gärna någonstans där det inte går att beskära bort namnet utan visst besvär. 🙂 Jag skulle absolut kunna tänka mig att märka bilderna ”mitt i prick” hela tiden men väljer ändå oftast att placera texten lite vid sidan av.

    Pust, en jättelång kommentar blev det….. 🙂

  2. Har börjat tycka mer och mer om s/v fotografering, och här bevisar Du att även en Vallmoblomma med så starka färger blir urtjusig även i s/v, skall jag välja någon favorit så får det bli den sista bilden. Så snyggt ljus i alla men den tilltalade mej lite extra.

    Tack för kommentar hos mej!

    annette

  3. Jättefina svartvita blommor! Mittersta bilden får mitt xtra +

    Ps: Tack för din uppriktighet 😉
    Jag har ändrat bakgrunden.

  4. Även färgstarka blommor klär i svartvitt tycker jag. Hjärnan kan ändå föreställa sig färgen och det blir en lugnare bild än den i färg.
    Fina foton med ett vackert motljus som jag är så svag för.
    Ha en skön söndag!

  5. Visst fungerar det att fotografera blommor i s/v 🙂 Ljuset blir väl än mer avgörande då, än om bilderna är i färg. Tredje bilden fungerar bäst för mig i det avseendet, tycker om kontrasterna.

  6. Gillar verkligen dina bilder på temat! Jag har också fotat blommor – men olika blommor. Det blev väldigt effektfullt med en serie om samma blomma!

  7. Tack för alla kommentarer!!
    har försökt besöka så många som möjligt, men ibland är det svårt att hinna med det man vill. Det ska ju jobbas oxå, även på helger ibland.
    Kram till er Alla

Lämna en kommentar